اصفهان، پایگاه فرهنگ و تمدن اسلامی
۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۰ مهر
راه اندازي 75 «ميز خدمت» براي پاسخگويي به استعلامات شهروندان
مهدويان خبر داد:

مدير شهرسازي الكترونيك و برون سپاري معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت: در حال حاضر 75 دفتر پيشخوان كه از آنها به عنوان « ميز خدمت» نام برده مي شود، در سطح مناطق داير و 32 كارشناس شهرسازي، معماري و عمران به عنوان ماموران بازديد در دفاتر حضور دارند.

وحيد مهدويان اظهاركرد: فعاليت‌هاي شهرداري به دو بخش ميداني و حاكميتي تقسيم مي‌شود و دفاتر كارگزاري شهرداري اصفهان نيز بر اساس مصوبه هيئت دولت وظيفه انجام اقدامات ميداني را بر عهده دارد تا شهروندان به جاي مراجعه به شهرداري به دفاتر پيشخوان در قالب «ميز خدمت» مراجعه كنند.

مدير شهرسازي الكترونيك و برون سپاري معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان با بيان اينكه تشكيل پرونده براي ملك و ثبت درخواست شهروندان براي بازديد از ملك از جمله وظايف اين دفاتر است، گفت: پس از انجام اين اقدامات، مشخصات ملك براي تاييد نهايي به شهرداري منطقه مربوطه ارسال و موارد مربوطه پيگيري مي‌شود و پاسخ نهايي از شهرداري دريافت و در اختيار مالك قرار مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه هيئت دولت و تاكيدي كه درباره مصوبات سال 82، 93، 96 و 97 وجود داشته، دفاتر پيشخوان دولت به عنوان دفاتر كارگزاري در حوزه ارايه خدمات شهرسازي فعال هستند و بر اساس آمار دريافت شده از تيرماه سال گذشته تاكنون اين دفاتر به 106 هزار درخواست در حوزه شهرسازي پاسخگو بوده‌اند.

مهدويان حيطه اختيارات دفاتر پيشخوان را شامل استعلامات بانك، دفترخانه، حفاري، استعلام ادارات از دستگاه‌هاي مختلف عنوان كرد و افزود: اين دفاتر به جاي شهرداري جوابگو است و در آينده بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده، خدمات ديگري به آنها واگذار خواهد شد.

مدير شهرسازي الكترونيك و برون سپاري معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان با بيان اينكه در حال حاضر در هر منطقه از شهرداري حداقل شش دفتر پيشخوان فعال است، گفت: در مجموع 75 دفتر پيشخوان به عنوان «ميز خدمت» در سطح مناطق 15 گانه شهرداري اصفهان داير و 32 نفر كارشناس شهرسازي، معماري و عمران به عنوان ماموران بازديد در دفاتر حضور دارند و در هر منطقه يك تا دو نفر مسئول پيگيري نيز مستقر است.

وي ادامه داد: در مجموع تعداد170 دفتر پيشخوان دولت در شهر اصفهان فعال است كه اكنون شهرداري بر اساس شرايط از 75 دفتر استفاده مي‌كند ، البته قابليت توسعه تعداد دفاتر وجود دارد.

مهدويان تصريح كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي افزايش تعداد دفاتر و حيطه اختيارات آنها در آينده نزديك در هر منطقه شهرداري اصفهان از هشت دفتر استفاده مي‌شود.

تاریخ:
1397/05/28
تعداد بازدید:
80
اصفهان، ميدان امام حسين عليه السلام، شهرداري اصفهان
031-32229021-9
اصفهان، ميدان بزرگمهر، ابتداي خيابان بزرگمهر،شوراي اسلامي شهر
031-32672128
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شهرداری اصفهان میباشد.