اصفهان، پایگاه فرهنگ و تمدن اسلامی
۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان
ميز خدمت الكترونيكي چيست؟
.

ميز خدمت الكترونيكي به منظور جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان، تكريم ارباب رجوع و ايجاد نظام اداري پاسخگو و كارآمد در شهرداري اصفهان استقرار يافته است.

سازمان اداري و استخدامي كشور مطابق بخشنامه مورخ 1396/09/07 دستورالعملي به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ كرد كه طي آن به منظور ارائه خدمات به موقع، سريع و آسان به ارباب رجوع و همچنين ارتقاء رضايت‌مندي آنان دستگاه‌هاي اجرايي و استانداري‌ها مكلفند نسبت به برنامه‌ريزي و اجراي مفاد دستورالعمل «ميز خدمت الكترونيكي» و آموزش متصديان آن اقدام كنند.

اين دستورالعمل كه با عنوان «حقوق شهروندي در نظام اداري» مطرح شده، تمام دستگاه‌هاي اجرايي را موظف مي‌كند كه نسبت به راه‌اندازي ميزخدمت الكترونيكي تحت سامانه اي الكترونيكي و قابل دسترس از طريق وب و دستگاه‌هاي ارتباطي قابل حمل هوشمند اقدام كنند، در اين راستا ميز خدمت الكترونيكي به منظور جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان، تكريم ارباب رجوع و ايجاد نظام اداري پاسخگو و كارآمد در شهرداري اصفهان نيز استقرار يافته است.

ميز خدمت به معناي استقرار يك ميز فيزيكي جداگانه و يا به معناي اختصاص نيروهاي جديد براي پاسخگويي به شهروندان نيست، بلكه در راستاي افزايش بهره وري از نيروهاي موجود در واحدهاي ارايه كننده خدمات و باجه‌هاي تعيين شده، استفاده خواهد شد. مدل نخست خدماتي همچون پرداخت عوارض خودرو و نوسازي و پاسخ به استعلامات است كه در همان روز به ارباب رجوع پاسخ داده مي شود و نوع دوم خدماتي است كه براي انجام آن به زمان و فرآيندهاي بيشتري نياز است كه در اين موارد پس از تكميل مدارك و فرآيندهاي لازم، فرم رسيد خدمت و زمان اعلام پاسخ به مراجعان اعلام مي شود.

تاریخ:
1397/06/22
تعداد بازدید:
17
اصفهان، ميدان امام حسين عليه السلام، شهرداري اصفهان
031-32229021-9
اصفهان، ميدان بزرگمهر، ابتداي خيابان بزرگمهر،شوراي اسلامي شهر
031-32672128
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شهرداری اصفهان میباشد.