معاونت حمل و نقل و ترافیک
  • .
    .
  • .
    .
1399/10/02
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان: مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان:
پيوستن 2 هزار تاكسي زرد به شبكه تاكسي‌هاي آنلاين/رانندگان غيرواقعي حذف مي شوند

 هادي منوچهري امروز _سه شنبه دوم دي ماه 99_ اظهار كرد: در حال حاضر 21 هزار تاكسي پلاك زرد، آژانس، بي‌سيم و سرويس مدرسه همچنين 18 هزار تاكسي آنلاين در سطح شهر اصفهان به شهروندان سرويس دهي مي‌كنند.

وي افزود: برخلاف سازمان اتوبوسراني و مترو، مالكيت تاكسي‌هاي شهر در اختيار رانندگان است و در واقع هزاران نفر مالك تاكسي در شهر اصفهان وجود دارد.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان با اشاره به فرآيند نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده شهر تصريح كرد: طبق قانون نوسازي تاكسي‌ها بر عهده دولت است، اما با توجه به مشكلات موجود اين طرح متوقف شده است از اين رو شهرداري اصفهان به صورت خودجوش به منظور حمايت از رانندگان از مهرماه سال 99 طرح نوسازي ناوگان را آغاز كرد.

وي خاطرنشان كرد: تاكسي‌هاي جديد با حمايت شهرداري و شوراي شهر اصفهان و با ارائه تسهيلات وام براي هر تاكسي به مبلغ 50 ميليون تومان (با سود چهار درصد) واگذار مي‌شود.

منوچهري با بيان اينكه از مهر و آبان امسال 300 خودروي تاكسي جديد وارد شهر اصفهان شده و 300 تاكسي فرسوده خارج شده است، گفت: شهرداري پيشرو در نوسازي تاكسي‌ها در كشور بوده است كه اين اتفاق خوشايند با حمايت مديران شهري و بانك شهر بوده و تا پايان امسال يك‌هزار تاكسي شهر نوسازي مي‌شود.

كاهش عمر تاكسي‌هاي شهر به كمتر از 7.5 سال

وي افزود: با نوسازي يك هزار تاكسي در شهر عمر اين ناوگان از 10 سال به كمتر از 7.5 سال كاهش خواهد يافت و كاهش آلايندگي‌ها و سرويس دهي بهينه به شهروندان را شاهد خواهيم بود.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان با اشاره به فعاليت تاكسي‌هاي بي‌سيم بانوان در شهر خاطرنشان كرد: اين تاكسي‌ها در حوزه ارائه سرويس به مسافران بانو و تحت نظر سازمان تاكسيراني فعاليت مي‌كنند كه تعداد آنها كمتر از 150 خودرو است.

وي ادامه داد: براي افزايش تعداد تاكسي بي‌سيم بانوان مجوزي صادر شد كه بر اساس آن علاوه بر خودروهاي پرايد سبزرنگ، خودروهاي ديگري كه از نظر ايمني صلاحيت لازم را دارند اجازه فعاليت داشته باشند كه اميدواريم با مجوزهاي صادر شده نوع و كيفيت خدمات اين تاكسي‌ها در شهر افزايش يابد.

ارائه نخستين بسته‌هاي تسهيلاتي به رانندگان سرويس‌هاي مدرسه تا دو ماه آينده

منوچهري در خصوص فعاليت سرويس‌هاي مدارس گفت: با توجه به شرايط كرونايي شاهد تعطيلي فعاليت سرويس‌هاي مدارس هستيم از اين رو جهت ارائه بسته‌هاي حمايتي و تسهيلاتي، از سوي سازمان تاكسيراني به ستاد كرونا در استان و كشور  پيشنهادي ارائه شده و پيگيري‌ها در حال انجام است كه اميدواريم تا دو ماه آينده نخستين بسته‌هاي تسهيلاتي را تحويل اين رانندگان بدهيم.

وي با اشاره به تمهيدات سازمان تاكسيراني در شرايط شيوع كرونا براي تاكسي‌هاي شهر اظهار كرد: از ابتداي شيوع كرونا هفت هزار و 500 كاور جدا كننده در تاكسي‌هاي سطح شهر نصب شده و 35 هزار ماسك و 35 هزار دستكش بين رانندگان توزيع شده است همچنين هزاران بروشور آموزشي براي كنترل و رعايت مسائل بهداشتي جهت پيشگيري از ابتلا به كرونا در اختيار رانندگان قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان ادامه داد: ارائه وام شش ميليون توماني و تخفيف كارت شهري رانندگان تاكسي از ديگر بسته‌هاي حمايتي ارائه شده به رانندگان بوده است.

پيوستن دو هزار تاكسي زرد به شبكه تاكسي‌هاي آنلاين

وي اظهار كرد: تاكنون بيش از دو هزار تاكسي از مجموع 9 هزار تاكسي پلاك زرد شهر عضو تاكسي‌هاي آنلاين شهر شده‌اند.

منوچهري در خصوص توقف‌هاي طولاني مدت تاكسي‌ها در ايستگاه‌ها تصريح كرد: با توجه به مصوبه اخير ستاد كرونا مبني بر سوار كردن سه مسافر در هر تاكسي، اين مشكل تا حد زيادي رفع شده است، اما چنانچه موردي گزارش شود رسيدگي لازم انجام خواهد شد.

وي با اشاره به سامانه ناموفق هوشمند تاكسي گفت: عمليات نصب اين پروژه سال 1390 در تاكسي‌هاي شهر آغاز شد و سال 95 آسيب شناسي شد كه بنا به دلايل متعددي همچون فرهنگ سازي نكردن لازم، استقبال نشدن توسط شهروندان و نپذيرفتن مناسب از سوي رانندگان متوقف شد.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان افزود: با فعاليت مديريت شهري جديد براي كاهش ضرر و زيان رانندگان تاكسي كه اين سامانه را در تاكسي‌هاي خود نصب كرده بودند، كمك‌هاي معيشتي در نظر گرفته شد و بيش از 15 هزار جفت لاستيك و هفت هزار و 500 روكش صندلي رايگان به رانندگان داده شد تا شاهد ايمني بيشتر و زيبايي تاكسي‌هاي شهر باشيم همچنين تخفيف كامل كارت شهري براي هفت هزار و 500 راننده داراي سامانه هوشمند اعمال شده است.

برقراري عدالت در حوزه سوخت تاكسي‌هاي تلفني با اجراي طرح پيمايش

وي با اشاره به موضوع پرداخت سهميه سوخت رانندگان بر اساس طرح پيمايش گفت: اين طرح از 20 آذرماه 99 اجرا شد و بر اساس آن رانندگان آژانس‌هاي تاكسي كه قبلاً براي خودروهاي يگانه 120 ليتر و دوگانه سوز 60 ليتر سوخت واريز مي‌شد البته در اين راستا رانندگان بايد در سامانه تلتا ثبت نام و پيمايش آنها ثبت و توسط مدير آژانس تأييد شود تا سهميه سوخت بر اساس ميزان پيمايش پرداخت شود.

منوچهري تأكيد كرد: طرح پيمايش، عدالت را در حوزه سوخت تاكسي‌هاي تلفني برقرار كرده است.

وي در خصوص سوار كردن سه مسافر در تاكسي‌ها گفت: سوار كردن سه مسافر براساس مصوبه ستاد ملي كرونا بوده و تا حد زيادي در اصفهان رعايت مي‌شود، اما موضوع مهم و لاينحل محاسبه كرايه نفر چهارم بود از اين رو به شوراي اسلامي شهر پيشنهاد شد 40 درصد كرايه نفر چهارم برعهده راننده و 60 درصد بين سه نفر مسافر تقسيم شود كه اين موضوع در حال بررسي است.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان در خصوص نحوه برخورد رانندگان تاكسي با مسافران تصريح كرد: رانندگان از فيلترهاي متعدد امنيتي و آموزشي عبور كرده و فعاليت خود را به عنوان راننده تاكسي در شهر آغاز مي‌كنند و آموزش‌هاي لازم با برگزاري دوره‌هاي آموزشي به رانندگان ارائه مي‌شود.

اعتبار 500 ميليون توماني براي اجراي پروژه‌هاي فرهنگي تاكسيراني

وي با اشاره به مهم‌ترين پروژه‌هاي سازمان گفت: در اين دوره مديريت شهري نوسازي ناوگان يك اتفاق مهم و ارزشمند بود چرا كه در فرآيند نوسازي به نسبت تاكسي‌ها، در جايگاه نخست كشور قرار داريم.

منوچهري ادامه داد: مهم‌ترين پروژه در حال اجرا «اصكيف» است كه اكنون در دو هزار و 500 تاكسي نصب شده و تا ماه‌هاي آينده تعداد آن به بيش از هفت هزار مورد خواهد رسيد تا مسافران براي پرداخت كرايه نياز به پول خرد نداشته باشند.

وي با بيان اينكه ميزان مراجعات رانندگان به سازمان تاكسيراني علي رغم فعاليت بيش از 21 هزار راننده در حوزه‌هاي مختلف به كمتر از صد نفر در روز رسيده است، اظهار كرد: دليل مهم كاهش مراجعات، برون سپاري 75 درصد فعاليت‌هاي تاكسيراني با الكترونيكي كردن فرآيندها است.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان افزود: بيش از 500 ميليون تومان اعتبار براي اجراي پروژه‌هاي فرهنگي تاكسيراني در نظر گرفته شده است.

وي گفت: تاكسيراني اصفهان در بين سازمان‌هاي تاكسيراني كشور جايزه ملي تعالي سازماني را كسب كرده و مقام برتر در حوزه نظام پيشنهادات شهرداري را به خود اختصاص داده است.

نرخ گذاري كرايه تاكسي‌هاي اينترنتي با نظارت سازمان صمت

وي با بيان اينكه كرايه تاكسي‌هاي اينترنتي با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ گذاري مي‌شود، تأكيد كرد: نظارت بر حوزه فيزيكي و عملكردي تاكسي‌هاي اينترنتي بر عهده شهرداري است و يك و نيم درصد بابت هر سفر تاكسي‌هاي اينترنتي به حساب شهرداري‌ها واريز شده و در حوزه حمل و نقل عمومي هزينه مي‌شود.

منوچهري با اشاره به موضوع بيمه رانندگان تاكسي تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از افراد بيمه شده سازمان تاكسيراني، راننده واقعي نيستند، از اين رو ليستي به سازمان تأمين اجتماعي از طرف تاكسيراني ارائه شده  است تا رانندگان واقعي جايگزين رانندگاني كه حرفه اصلي آنها فعاليت در تاكسيراني نيست حذف شوند؛ سوالي كه از سازمان تأمين اجتماعي داريم اين است كه چرا ليست ارائه شده سازمان تاكسيراني براي حذف رانندگان غيرواقعي مورد توجه قرار نگرفته و راننده جديد از سال 94 تا كنون اجازه ثبت نام براي بيمه ندارند؟

وي ادامه داد: به صورت مستمر بر موارد تخلف رانندگان نظارت مي‌شود و شماره 35688100 تلفن رسيدگي به شكايات سازمان تاكسيراني است كه روزانه تماس‌ها ثبت و راننده متخلف فراخوانده مي‌شود تا به موارد شكايت رسيدگي شود.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان ادامه داد: آمار ابتلاي رانندگان تاكسيراني اصفهان به كرونا كم بوده است كه مهم‌ترين دليل آن استفاده صحيح و مستمر رانندگان تاكسي از ماسك و تجهيز تمام ناوگان به كاورهاي جدا كننده بوده است.

تمامی حقوق متعلق به این سایت برای معاونت حمل و نقل و ترافیک محفوظ می باشد | info@isfahan.ir
۱۴۰۰/۸/۲