سال 1398 رونق توليد
صفحه اصلي
درباره سازمان
اهداف و رسالت سازمان
چشم انداز سازمان
مديرعاملان از ابتدا تا كنون
ساختار تشكيلاتي
درباره مترو
تاريخچه مترو در اصفهان
تاريخچه مترو در دنيا
معرفي ايستگاهها
خط يك
خط دو
خط سه
خطوط برون شهري
نقشه ايستگاهها
نقشه خط يك
نقشه خط دو
نقشه خط سه
نقشه برون شهري
ناوگان
تجهيزات
دستگاه حفاري
پايانه ها توقفگاهها
جدول زمانبندي(قدس-آزادي)
جدول زمانبندي(آزادي -صفه)
مشاركت در طرحها
مزايده
مناقصه
فراخوان، استخدام
آگهي آزادسازي
فرهنگ استفاده از مترو
فرهنگ عمومي
نكات ايمني در مترو
عكس
تصاوير
گزارش تصويري
ارتباط با ما
جستجو در وب
دوباره تلاش کنید
IRT |
GMT
فارسی |
English
ايستگاه صمديه
خط 2
مسير خط 2 قطارشهري اصفهان مصوب جلسه مورخ 22/12/85 شورايعالي هماهنگي ترافيك با شهرهاي كشور به طول حدود 23 كيلومتر از دپوي زينبيه در شمال شرق اصفهان شروع و نهايتا به ميدان شهداي خميني شهر مي رسد.
اين خط شامل 22 ايستگاه در طول مسير، دپو و تعميرگاه در خيابان زينبيه و پايانه در خميني شهر بوده و امكان اتصال مسير به سمت شرق (خوراسگان) در چهارراه شكرشكن پيش بيني شده است.
مطالعات مرحله اول خط از سال 1389 توسط مشاركت شركت مترا – پژوهش – سيسترا شروع گرديده است.
همزمان مطالعات جانبي خط شامل مطالعات ترافيكي، ميراث فرهنگي، نقشه برداري، ژئوتكنيك و زيست محيطي توسط مشاورين ذيصلاح انجام شده است.
باتوجه به درخواست كميته ميراث جهاني يونسكوجهت انجام مطالعه و بررسي اثرات احداث و بهره برداري خط 2 بر ساختمانهاي ميراثي محدوده ميدان امام(ره)، مطالعات مذكور توسط مهندسين مشاور زمين فن آوران با همكاري كارشناسان ايكوموس جهاني و هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي در نيمه دوم سال 1393 انجام و گزارش مطالعات و نتايج مربوطه در نشست تيرماه 1394 كميته ميراث جهاني تأييد گرديد.
احداث خط 2 قطارشهري اصفهان در 4 بسته اجرايي بشرح زير تعريف شده است:
1-
عمليات ساختماني تونل و ايستگاههاي قطعه اول مسير حدفاصل شهرك امام حسين(ع) تا ايستگاه مدرس نجفي شامل 13 كيلومتر تونل عميق دو چشمه (حفاري با TBM) و 15 ايستگاه عميق دو و سه طبقه.
2-
عمليات ساختماني تونل و ايستگاههاي قطعه دوم مسير حدفاصل مدرس نجفي تا خميني شهر شامل 10 كيلومتر تونل كم عمق (پوشش و حفر) و 7 ايستگاه كم عمق.
3-
عمليات ساختماني دپو و تعميرگاه.
4-
خريد و نصب تجهيزات خط و دپو و ناوگان كل خط.
عمليات اجرايي بسته اول با احداث شفت ورودي TBM از ابتداي سال 1394 در محل ايستگاه شهرك امام حسين(ع) شروع گرديده و قرار است پس از بازسازي و مونتاژ دو دستگاه TBM موجود از خط يك، در محل شفت مذكور، عمليات ساخت تونل و ايستگاههاي قطعه اول خط اوائل سال 1395 آغاز گردد. ضمنا برنامه ريزي جهت برگزاري مناقصه و انتخاب پيمانكار جهت اجراي بسته هاي 2 و 3 و 4 نيز در دست اقدام است.