اصفهان، پایگاه فرهنگ و تمدن اسلامی
۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ آذر
آغوش باز مديريت شهري به روي ايده‌هاي خلاقانه
.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان گفت: رفع مشكلات با روش‌هاي سنتي امكان پذير نيست به همين دليل بايد به سمت شركت‌هاي دانش بنيان حركت كرد كه در اين راستا آغوش مديريت شهري براي دريافت ايده‌هاي خلاقانه باز خواهد بود تا بتوانيم مشكلات را به بهترين شكل ممكن رفع كنيم.

عليرضا صلواتي امروز(چهارشنبه) در ششمين برنامه از تورهاي فناوري با بيان اينكه رفع مشكلات با روش‌هاي قديمي امكان پذير نيست، بايد به سمت شركت‌هاي دانش بنيان حركت كرد، گفت: مشكلات شهر را مي‌توان با كمك شركت‌هاي دانش بنيان رفع كرد البته نه با برنامه‌هاي سخت و پر هزينه؛ بايد توجه داشت سرعت ايجاد مشكلات از سرعت مديران در رفع آن بيشتر است.

وي با بيان اينكه در مراكز ترافيك براي كنترل كيفيت هوا مي‌توان از ظرفيت شركت‌هاي دانش بنيان استفاده كرد، افزود: در چند ماه گذشته اصفهان آلوده ترين شهر بوده و امروز سه دغدغه اساسي شهروندان سلامت، آلودگي هوا و زاينده رود است. 

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان اظهار كرد: رفع مشكلات با روش‌هاي سنتي امكان پذير نيست به همين دليل بايد به سمت شركت‌هاي دانش بنيان حركت كرد كه در اين راستا آغوش مديريت شهري براي دريافت ايده‌هاي خلاقانه باز خواهد بود تا بتوانيم مشكلات را به بهترين شكل ممكن رفع كنيم و امروز نيز اين تورها براي آشنايي با مشكلات و ارائه راه حل‌ها برگزار شده است.

تدوين فرآيند بكارگيري از فناوري در شهرداري

عليرضا گلچين‌فر، رييس اداره ارتباط با صنايع و شركت‌هاي دانش‌بنيان با بيان اينكه فرآيند بكارگيري فناوري در شهرداري اصفهان تدوين شده است، اظهار كرد: در سال‌هاي گذشته بخش‌هاي مختلف شهرداري نيازهاي فناورانه خود را مستقل انجام مي‌دادند و موازي كاري‌هايي در اين حوزه صورت مي گرفت، اما در شهريورماه 97 و با ابلاغ فرآيند بكارگيري فناوري توسط شهردار اصفهات دريچه واحدي، براي ورود فناوري به ساختار شهرداري اصفهان ايجاد شد.

وي ادامه داد: به طور كلي فرآيند بكارگيري فناوري يك فرآيند براي تسهيل ورود فناوري به مديريت شهري بود كه پيش بيني شد كه در آن چرخه فناوري نحوه ورود، مسير تاييد، جرئيات بهره برداري و بازخورد را تعيين مي كند و پس از اينكه طرح يا فناوري اين چرخه را طي كرد به شوراي عالي فناوري كه رياست آن نيز بر عهده شهردار اصفهان است، ارسال مي‌شود البته هدف از تشكيل اين شورا سياست‌گذاري و تدوين راهبردهاي حوزه فناوري در شهرداري اصفهان است.

خط دو مترو شهروندان را درگير نمي‌كند

محمدرضا بنكدار هاشمي، مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان اظهار كرد: فناوري همواره بازوي توانمندي براي مديريت شهري بوده است، از دهه 70 كه سازمان قطار شهري تشكيل شد همه مديران براي بهره برداري از مترو تلاش كردند، اما تا زماني كه سه خط مترو اصفهان تكميلي نشود، چرخه حمل و نقل كامل نخواهد شد. 

وي با اشاره به هزينه‌هاي قطار شهري تاكيد كرد:  هزينه‌هاي قطار شهري سنگين است به طور مثال هزينه نت و نگهداري براي هر مسافر در قطار شهري حدود شش هزار تومن است يا احداث هر كيلومتر از مترو حدود 50 هزار دلار هزينه دربردارد، اما حمل و نقل ايمن و پاك را در اختيار شهروندان قرار مي دهد.

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان ادامه داد: در مجموعه قطار شهري تنها 12 رام وجود دارد در صورتي كه نياز به 30 رام قطار است؛ البته هر رام قطار حدود پنج ميليون دلار قيمت دارد كه تامين آن كار ساده‌اي نيست. 

وي با بيان اينكه نقشه قطار شهري اصفهان بر اساس مطالعات ترافيكي است كه در سال‌هاي گذشته صورت گرفته، خاطرنشان كرد: خط يك مترو، شهر و شهروندان را درگير كرد و مشكلات بسياري براي خيابان‌ها از جمله چهارباغ ايجاد كرد، اما خط دو به صورت كامل زيرزمين انجام مي‌شود و شهر درگير نخواهد بود و تمام فعاليت ها به صورت مكانيزه انجام مي‌شود.

بنكدار هاشمي افزود: تا آخر ماه جاري پيمانكار خط دو مترو تعيين خواهد شد كه اين پيمانكار پروژه را از ايستگاه كهندژ تا ايستگاه امام علي به جلو خواهد رفت و در همين حال كارگران شهرداري نيز از پايانه زينبيه تا امام علي پيش خواهند آمد. 

وي تصريح كرد: بحث اصلي در قطار شهري تاسيسات و تجهيزات است كه هزينه‌هاي آن سنگين است كه باتوجه به بودجه شهرداري با مشكل مواجه مي‌شويم كه در اين راستا در دولت و شوراي اقتصاد پيگير فايننس‌ها هستيم تا اتفاقاتي كه براي خط يك افتاد براي خط دو تكرار نشود، براي بهره برداري از خط دو سال 1402 را اعلام كرديم، اما اين مسئله به تحقق بودجه بستگي دارد.

 
تاریخ:
1398/04/12
تعداد بازدید:
134
اصفهان، ميدان امام حسين عليه السلام، شهرداري اصفهان
031-32229021-9
اصفهان، ميدان بزرگمهر، ابتداي خيابان بزرگمهر،شوراي اسلامي شهر
031-32672128
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شهرداری اصفهان میباشد.