سال 1398                     رونق توليد
IRT  |   GMT
فارسی | English rss
بنكدار: تاریخ: 1398/08/19    
پيشرفت سازه اجرايي ايستگاه زينبيه از مرز 70 درصد گذشت پيشرفت سازه اجرايي ايستگاه زينبيه از مرز 70 درصد گذشت
مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان از پيشرفت 70.01 درصدي سازه ايستگاه مترو زينبيه خط دوم قطارشهري خبر داد و گفت: اين ايستگاه در جوار حرم حضرت زينب (س) در خيابان شهيد غفاري واقع شده و جهت رفاه حال همشهريان و اعمال نشدن محدوديت هاي ترافيكي به صورت زيرزميني و با روش شمع و ريب اجرا مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان قطارشهري اصفهان، محمدرضا بنكدار اظهار كرد: اجراي تونل‌هاي مكانيزه و سازه‌هاي جنبي خط دو مترو اصفهان حد فاصل ايستگاه دارك تا ايستگاه امام علي(ع) از خردادماه 96 و حفاري تونل از اسفند سال 97 آغاز شده است.

وي افزود: متراژ پيش‌بيني شده براي هر تونل مكانيزه هفت هزار و 175 متر است ك هروزانه 283 نفر شيفت كارگر، مهندس , ناظر  در آن فعاليت مي كنند.

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان تصريح كرد: برآورد هزينه پيش بيني شده براي اجراي تونل‌هاي مكانيزه و سازه‌هاي جنبي خط دو مترو حدود دو هزار ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 95 است و جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه شامل صورت وضعيت و تعديل تا مهرماه 98 حدود 308 ميليارد ريال بوده است.

پيشرفت 18.87 درصدي پروژه اجراي تونل‌هاي مكانيزه در خط دو

وي از پيشرفت 18.87 درصدي پروژه اجراي تونل‌هاي مكانيزه و سازه‌هاي جنبي خط دو مترو اصفهان خبر داد و گفت: اين خط شامل دو تونل با قطر داخلي شش متر و تماماً به صورت مكانيزه با دستگاه‌هاي TBM متعلق به كارفرما احداث خواهد شد.

بنكدار با اشاره به مراحل كار ايستگاه مترو حرم زينبيه، تصريح كرد: عمليات اجرايي سازه نگهبان، خاكبرداري و سازه ايستگاه مترو حرم زينبيه خط دو مترو واقع در خيابان آيت الله غفاري جنب حرم مطهر حضرت زينب (س) از بهمن ماه 95 در عمق 29 متري زمين آغاز شده و در حال حاضر 131 نفر- شيفت كارگر، مهندس و ناظر در اين پروژه مشغول فعاليت هستند.

وي با بيان اينكه برآورد هزينه پيش بيني شده براي كل پروژه حدود 527 ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 95 است، اظهار كرد: جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه شامل صورت وضعيت و تعديل تا مهرماه 98 حدود 520 ميليارد ريال است.

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان از پيشرفت 70.01 درصدي ايستگاه مترو حرم زينبيه خبر داد و گفت: اين ايستگاه در جوار حرم حضرت زينب (س) در خيابان شهيد غفاري واقع شده و جهت رفاه حال همشهريان و اعمال نشدن محدوديت‌هاي ترافيكي به صورت زير زميني و با روش شمع و ريب اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به مراحل كار ايستگاه مترو عاشق اصفهاني، تصريح كرد: عمليات اجرايي سازه نگهبان، خاكبرداري و سازه اين ايستگاه در ميدان عاشق اصفهاني از خردادماه سال 96 در عمق 18 متري زمين آغاز شده و تاكنون 64.69 درصد پيشرفت داشته است.

بنكدار با بيان اينكه در حال حاضر روزانه 128 نفر- شيفت كارگر، مهندس و ناظر در ايستگاه مترو عاشق اصفهاني فعاليت دارند، افزود: برآورد هزينه پيش بيني شده براي كل پروژه حدود 273 ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 1395 است و جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه شامل صورت وضعيت و تعديل تا مهرماه سال جاري حدود 259 ميليارد ريال است.

وي خاطرنشان كرد: اين ايستگاه در محدوده چهارراه عاشق اصفهاني و پايين‌تر از زيرگذر عاشق اصفهاني اجرا مي‌شود كه روش اجراي پروژه براي كاهش زمان اعمال محدوديت هاي ترافيكي و جهت رفاه حال همشهريان به صورت پوش و كند است.

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان در خصوص ايستگاه عمان ساماني واقع در خيابان لاله شمالي- روبروي خيابان مهديه، گفت: عمليات اجرايي سازه نگهبان، خاكبرداري و سازه اين ايستگاه از ارديبهشت ماه 97 در عمق 29.30 متري از سطح زمين آغاز شده و روزانه 128 نفر- شيفت در آن مشغول فعاليت هستند.

وي با بيان اينكه برآورد هزينه پيش بيني شده براي كل پروژه حدود 585 ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 96 است، ادامه داد: جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه شامل صورت وضعيت و تعديل تا مهرماه سال‌جاري حدود 319 ميليارد ريال است.

بنكدار با اشاره به اطلاعات شاخص پروژه ايستگاه عمان ساماني اظهار كرد: سازه نگهبان اصلي با رمپ و تونل دسترسي به تراز بليط فروشي و با روش احداث شمع و ريب اجرا مي‌شود؛ همچنين بزرگترين سازه جانبي مربوط به دسترسي شرقي است كه به روش پوش و كند اجرا مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: پروژه ايستگاه عمان ساماني در حال حاضر با پيشرفت 30.25 درصدي در حال اجرا است.

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان با اشاره به مراحل كار ايستگاه لاله در شمال غربي پارك لاله، گفت: عمليات شفت پشتيباني خط دوم، عمليات اجرايي سازه نگهبان، خاكبرداري و سازه از دي‌ماه سال گذشته در عمق 24.85 متري سطح زمين آغاز شده و تاكنون 37.91 درصد پيشرفت داشته است.

وي برآورد هزينه پيش بيني شده براي كل پروژه را حدود 128 ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 95 عنوان كرد و گفت: جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه شامل صورت وضعيت و تعديل تا مهرماه سال جاري حدود 50 ميليارد ريال است.

بنكدار خاطرنشان كرد: به منظور افزايش راندمان حفاري تونل و جلوگيري از افزايش طول مسير پشتيباني از محل ايستگاه لاله به عنوان شفت پشتيباني تونل استفاده خواهد شد.

 
!!!f1!!!
!!!f2!!!
!!!f3!!!