سال 1399                     جهش توليد
IRT  |   GMT
فارسی | English rss
تاریخ: 1398/10/11    
حركت TBM تونل شرقي خط دو متروي اصفهان به سمت ايستگاه عاشق اصفهاني حركت TBM تونل شرقي خط دو متروي اصفهان به سمت ايستگاه عاشق اصفهاني
مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان گفت: دستگاه TBM تونل شرقي خط دو متروي اصفهان از ايستگاه زينبيه به سمت ايستگاه عاشق اصفهاني حركت كرد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان قطارشهري اصفهان، محمدرضا بنكدار هاشمي اظهاركرد: عمليات حفاري تونل غربي خط دوم قطار شهري اصفهان حد فاصل ايستگاه دارك(شهرك امام حسين(ع)) تا ميدان امام علي(ع)، اسفند سال 1397 و عمليات حفاري همزمان تونل شرقي اين قسمت از خرداد امسال آغاز شد.

وي افزود: تي بي ام غربي خط دوم قطارشهري اصفهان پيش از اين از ايستگاه زينبيه حفاري خود را به سمت ايستگاه عاشق اصفهاني شروع كرده بود و در روزهاي گذشته، دستگاه TBM تونل شرقي خط دو متروي اصفهان از ايستگاه زينبيه به سمت ايستگاه عاشق اصفهاني حركت كرد.

وي افزود: پيشرفت حفاري تونل خط دوم قطارشهري اصفهان حدفاصل ايستگاه دارك تا ميدان امام علي(ع) نزديك به 24 درصد بوده و ميزان پيشروي تونل غربي خط دوم قطارشهري اصفهان بيش از 1700 متر و پيشروي تونل شرقي حدفاصل اين مسير بيش از 1300 متر بوده است.

مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان با بيان اينكه مسير اولويت بهره‌برداري خط 2 متروي اصفهان حدفاصل ايستگاه دارك شهرك امام حسين(ع) تا ايستگاه مدرس نجفي به طول 14.7 كيلومتر است، تصريح كرد: با برنامه ريزي انجام شده تا قبل از نوروز امسال هر دو دستگاه حفار تونل‌هاي غربي و شرقي به ايستگاه عاشق اصفهاني مي‌رسند.

وي عمليات عمراني خط دوم متروي اصفهان را بيشتر زيرزميني و با استفاده از روش ريب و شمع عنوان كرد و گفت: اين كار سبب مي شود تا همزمان با عمليات حفاري و ساخت ايستگاه هاي مترو كمترين ترافيك به خيابان هاي شهر تحميل شود.

بنكدارهاشمي با بيان اينكه خريد تجهيزات نيز به صورت فاينانس انجام مي‌شود، افزود: هزينه عمليات سيويل و استراكچر در خط دوم متروي اصفهان دو هزار ميليارد تومان برآورد شده و در حال حاضر هم مبلغ قرارداد ما براي عمليات حفاري 207 ميليارد تومان است.

وي ادامه داد: حفاري در مرحله اول خط دوم متروي به صورت دو چشمه و مكانيزه و در مرحله دوم از سمت ايستگاه مدرس نجفي حفاري به صورت تك چشمه و به قطر 9 متر خواهد بود.

 
!!!f1!!!
!!!f2!!!
!!!f3!!!