کتابخانه دیجیتال کتابخانه دیجیتال
  • .
    .
  • .
    .
  • .
    .
  • .
    .
1399/09/23
تحول 777 كيلومتري در شهر اصفهان تحول 777 كيلومتري در شهر اصفهان
در سال‌جاري با پيگيري‌هاي شهردار اصفهان و تصويب شوراي ترافيك، 777 كيلومتر مسير ايمن و استاندارد دوچرخه‌سواري در اين كلانشهر ايجاد مي‌شود، اقدامي بزرگ كه تحقق آن با توجه به شيوع ويروس كرونا مي‌تواند براي حفظ سلامت مردم، كاهش مشكلات ترافيكي و آلودگي هوا مؤثر باشد.

با هدف توسعه حمل و نقل انسان گرا از جمله پياده‌روي و دوچرخه‌سواري و داشتن شهري انسان محور، شهرداري اصفهان علاوه بر افزايش مسيرهاي پياده‌روي در شهر، ايجاد حلقه بزرگ مسير دوچرخه‌سواري را در دستور كار خود قرار داده تا بسترساز توسعه دوچرخه‎سواري در بين شهروندان باشد.

با عزم جدي براي تحقق اين هدف، حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري مسيرهاي مناسب را شناسايي كرده و پس از طراحي كارشناسان و تصويب نهايي، جهت اجرا براي مناطق 15 گانه شهر ارسال كرده است.

از 777 كيلومتر مسير دوچرخه‌سواري در نظر گرفته شده براي شهر، 300 كيلومتر درجه يك با عرض دو متر خواهد بود كه با جدول‌گذاري و ايمن‌سازي و در قالب مسيرهاي يك طرفه و دو طرفه احداث مي‌شود.

55 كيلومتر از مسيرهاي جديد دوچرخه شهر درجه دو با خط‌كشي و علائم ترافيكي در سمت راست خيابان و «توقف ممنوع» و 35 كيلومتر از اين مسيرها درجه سه با خط‌كشي در پياده‌رو (سمت چپ خط پارك) و 30 كيلومتر از آن نيز درجه چهار در مسير ويژه اتوبوس احداث خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ريزي‌ها تا پايان امسال بخش زيادي از مسيرهاي جديد دوچرخه در شهر اجرا خواهد شد و بخش باقي‌مانده نيز تا سال 1400 محقق مي‌شود.

البته تاكنون 42 كيلومتر مسير دوچرخه در شهر اصفهان احداث شده كه نياز به اصلاح براي استانداردسازي دارد كه اميدواريم اين اقدامات تحول بزرگي در شهر ايجاد كند.

افزايش اعتبارات براي ايجاد مسيرهاي دوچرخه در منطقه يك

«مهين شكراني» مدير منطقه يك شهرداري اصفهان با بيان اينكه مسير دوچرخه‌سواري در خيابان صائب (حدفاصل پل مارنان تا خيابان شهيد دكتر بهشتي) به طول يك هزار و 150 متر در حال اجرا است، مي‌گويد: مسير قبلي دوچرخه در خيابان چهارباغ پايين، حدفاصل ميدان شهدا تا ميدان امام حسين (ع)، در حال ترميم و اصلاح است.

وي با بيان اينكه در سال جاري مسير دوچرخه در خيابان طيب (حدفاصل خيابان‌هاي ميرداماد و مسجد سيد) به طول 400 متر اجرا مي‌شود، مي‌افزايد: از تقاطع خيابان‌هاي مسجد سيد و طيب به سمت چهارراه تختي به طول حدود 300 متر نيز مسير دوچرخه طراحي شده و اجرا مي‌شود.

مدير منطقه يك شهرداري اصفهان اظهار مي‌كند: در بودجه سال جاري اين منطقه براي ايجاد مسيرهاي دوچرخه 250 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود كه اميدواريم در اصلاح بودجه 700 ميليون تومان ديگر براي اين اقدام مهم در نظر گرفته شود.

اجراي مسير دوچرخه حدفاصل خيابان كهندژ تا مادي شمس‌آباد

«كاووس حقاني» مدير منطقه دو شهرداري اصفهان با اشاره به طراحي پنج كيلومتر مسير دوچرخه‌سواري در اين منطقه، مي‌گويد: مسير طراحي شده حد فاصل خيابان كهندژ (خيابان اشرفي اصفهاني) تا مادي شمس‌آباد به صورت 2.5 كيلومتر رفت و 2.5 كيلومتر برگشت خواهد بود.

وي خاطرنشان مي‌كند: براي اجراي مسير دوچرخه سواري حد فاصل خيابان كهندژ تا مادي شمس‌آباد سه ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدير منطقه دو شهرداري اصفهان با بيان اينكه يكي از مسائل مهم و دغدغه‌هاي مديران كلانشهرها، برنامه‌ريزي براي توسعه مسيرهاي حمل‌ونقل شهري به موازات گسترش شهرها و افزايش جمعيت است، تاكيد مي‌كند: در طراحي اين مسيرها چگونگي انتخاب معيارهاي صحيح و مناسب با توجه به موقعيت مكاني و عوامل مؤثر بر آن مورد توجه قرار گرفته است.

منطقه 3 پيشتاز احداث مسيرهاي دوچرخه‌سواري

«حسين كارگر» مدير منطقه سه شهرداري اصفهان اظهار مي‌كند: از ابتداي سال جاري مسيرهاي دوچرخه سواري خيابان حافظ و خيابان آمادگاه احداث شده است.

وي با اشاره به روند احداث مسيرهاي دوچرخه سواري در منطقه، تاكيد مي‌كند: در راستاي استقبال شهروندان از دوچرخه سواري به منظور حفظ سلامت خود و كاهش آلايندگي‌هاي زيست محيطي وسايل نقليه، عمليات ساماندهي و تكميل شبكه دوچرخه‌سواي در معابر بافت مركزي شهر اصفهان سير صعودي به خود گرفته است.

مدير منطقه سه شهرداري اصفهان مي‌افزايد: پس از احداث مسير دوچرخه سواري به طول 450 متر خيابان حافظ در ابتداي سال جاري، اكنون مسير دوچرخه خيابان آمادگاه راه اندازي شد.

وي با اشاره به هزينه 700 ميليون ريالي احداث مسير دوچرخه خيابان آمادگاه، تصريح مي‌كند: در اين مسير دوچرخه‌سواري به طول 450 متر براي استفاده شهروندان، عمليات جدول‌گذاري به منظور تفكيك ترافيك ماشين رو از اين مسير به همراه نصب تابلوها، علائم راهنمايي و خط كشي ترافيكي انجام شده است.

كارگر خاطر نشان مي‌كند: طول مسيرهاي دوچرخه در منطقه سه به هشت هزار و 500 متر رسيده است و تا پايان سال جاري در راستاي تكميل رينگ دوچرخه سواري، طول آن‌ها به 11 هزار متر افزايش خواهد يافت.

تخصيص چهار ميليارد تومان اعتبار براي ايجاد مسيرهاي دوچرخه در منطقه 4

«رضا اخوان» مدير منطقه چهار شهرداري اصفهان با بيان اينكه مسيرهاي ويژه دوچرخه‌سواري در اين منطقه به سه دسته مسيرهاي موجود، در حال احداث و در دستور كار تقسيم شده است، مي‌گويد: مسير موجود دوچرخه در خيابان‌هاي حمزه و لاهور (حدفاصل خيابان سلمان فارسي تا خيابان جي) به طول پنج كيلومتر مسير رفت و برگشت، مسير دوچرخه خيابان سلمان فارسي حدفاصل پل بزرگمهر تا پل غدير به طول حدود يك كيلومتر و مسير دوچرخه خيابان بازارچه حدفاصل تقاطع لاله تا تقاطع خيابان علامه اميني شرقي به طول حدود يك و نيم كيلومتر بهسازي مي‌شود.

وي اظهار مي‌كند: در خيابان علامه اميني غربي (حدفاصل خيابان 22 بهمن تا خيابان حمزه جنوبي) اخيراً مسير ويژه دوچرخه‌سواري به طول 700 متر احداث شده است.

مدير منطقه چهار شهرداري اصفهان با اشاره به مسيرهاي جديد پيشنهادي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري، تصريح مي‌كند: يكي از اين مسيرها حدفاصل خيابان سلمان فارسي تا ميدان شهداي هسته‌اي است كه در دستور كار قرار گرفته است.

وي ادامه مي‌دهد: ديگر مسيرهاي دوچرخه براي منطقه چهار در كندروي بزرگراه شهيد صياد شيرازي (حدفاصل ميدان غدير تا خيابان جي)، خيابان علامه اميني شرقي ،22 بهمن، خيابان لاله شرقي، باغ مشهد، جي و هشت‌بهشت شرقي طراحي شده است.

اخوان خاطرنشان مي‌كند: مسيرهاي جديد دوچرخه در سطح اين منطقه با صرف اعتباري معادل حدود چهار ميليارد تومان احداث خواهد شد.

احداث 27 كيلومتر مسير دوچرخه سواري در منطقه 5

«احمد رضايي» مدير منطقه پنج شهرداري اصفهان از احداث 27 كيلومتر مسير دوچرخه‌سواري در اين منطقه بر اساس برنامه‌ريزي خبر مي‌دهد و مي‌افزايد: تا سال 1400 مسير ويژه دوچرخه در خيابان هزار جريب، بلوار ارتش، بلوار كشاورز و خيابان سهروردي احداث خواهد شد.

وي با اشاره به اقدامات اين منطقه براي توسعه مسيرهاي دوچرخه‌سواري، اظهار مي‌كند: 10 كيلومتر مسير درجه يك با جدول‌گذاري و ايمن‌سازي، در قالب مسيرهاي يك طرفه و دو طرفه احداث مي‌شود.

مدير منطقه پنج شهرداري اصفهان تصريح مي‌كند: شش كيلومتر از مسيرهاي جديد دوچرخه درجه دو بوده كه با خط كشي و نصب علائم ترافيكي چون توقف ممنوع در سمت راست خيابان احداث مي‌شود و 9 كيلومتر مسيرهاي درجه سه با خط كشي در پياده‌رو (سمت چپ خط پارك) و 2.1 كيلومتر درجه چهار در مسير ويژه اتوبوس احداث خواهد شد.

وي از اصلاح و بهسازي مسيرهاي موجود دوچرخه در اين منطقه خبر مي‌دهد و مي‌گويد: احداث مسير ويژه دوچرخه در ضلع جنوبي حدفاصل چهارراه شهداي غزه تا ميدان آزادي به طول يك كيلومتر و عرض دو متر به اتمام رسيده است و اجراي مسير ويژه در خيابان توحيد به طول دو كيلومتر و عرض دو متر تا اواخر بهمن ماه تكميل مي‌شود.

رضايي خاطرنشان مي‌كند: تا سال 1400 مسير ويژه دوچرخه در خيابان هزار جريب، بلوار ارتش، بلوار كشاورز و خيابان سهروردي احداث خواهد شد.

وي تاكيد مي‌كند: 27 كيلومتر در مجموع هدف گذاري اصلي در منطقه پنج قلمداد مي‌شود كه در صورت تحقق اين مهم مي‌توان اعلام كرد مسير دوچرخه‌سواري در اين منطقه كامل شده و اميدواريم اين ميزان تا پايان سال 1400 تكميل شود.

وي با دعوت از شهروندان به استفاده از دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواري، اظهار مي‌كند: براي افزايش انگيزه شهروندان به استفاده از دوچرخه، زيرساخت‌هاي لازم در سطح منطقه فراهم مي‌شود.

سلامت شهر در گرو توسعه دوچرخه سواري

«محمدرضا بركت» مدير منطقه شش شهرداري اصفهان معتقد است: «با طراحي و اجراي 25 كيلومتر مسير دوچرخه‌سواري ايمن در سطح اين منطقه، شهروندان اصفهاني به ويژه ساكنان منطقه به دوچرخه سواري ترغيب خواهند شد و اين امر تأثير بسيار مثبتي در كاهش ترافيك و آلودگي هوا و ارتقاي سلامت شهر دارد.»

وي با اشاره به برنامه ريزي و تعريف پروژه‌هاي متعدد مسير دوچرخه سواري در اين منطقه، تصريح مي‌كند: با توجه به ضرورت ايجاد مسيرهاي ايمن دوچرخه سواري كه يكي از مهمترين راه‌هاي پيشگيري از بروز ترافيك و آلودگي هوا است و همچنين مطالبه دوچرخه‌سواران براي تسهيل سفرهاي درون شهري است در اين منطقه 25 كيلومتر مسير دوچرخه در قالب 13 پروژه تعريف شده است.

مدير منطقه شش شهرداري اصفهان از اجراي بيش از نيمي از اين پروژه‌ها در سال جاري خبر مي‌دهد و مي‌گويد: بودجه‌اي بالغ بر 43 ميليارد ريال براي توسعه و اجراي مسيرهاي دوچرخه سواري سطح اين منطقه تخصيص يافته است و تا پايان سال جاري تعداد هشت پروژه از مسيرهاي تعريف شده را اجرا خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه هم اكنون مسير دوچرخه سواري خيابان نيكبخت غربي به طول 600 متر با استفاده از جدول جدا كننده و نصب تابلو و علائم مربوطه همچنين خط‌كشي توسط همكاران اداره ترافيك منطقه شش انجام و تكميل شده است، اظهار مي‌كند: اجراي مسيرهاي دوچرخه سواري در منطقه شش براساس اهميت اولويت بندي شده است.

بركت خاطرنشان مي‌كند: از مهمترين اين مسيرها مي‌توان به مسيرهاي دوچرخه‌سواري خيابان‌هاي چهارباغ بالا، شيخ صدوق شمالي و جنوبي، خيابان آزادي، نيكبخت شرقي، آبشار اول و دوم، هزار جريب و مسير 33 پل تا پل شهرستان به طول چهار كيلومتر اشاره كرد كه با اجراي اين مسيرها دوچرخه سواران با امنيت خاطر مسيرهاي درون شهري خود را طي خواهند داد.

مسير 35 كيلومتري براي دوچرخه سواران در منطقه 7

«علي اصغر شاطوري» مدير منطقه هفت شهرداري اصفهان با اشاره به اجراي حدود 35 كيلومتر خطوط درجه يك، دو و سه مسير دوچرخه در اين منطقه با صرف اعتباري بالغ بر پنج ميليارد تومان، به خبرنگار ايمنا، مي‌گويد: احداث مسير دوچرخه در خيابان مدرس قديم به طول يك‌هزار متر به صورت درجه يك دو طرفه با جدا كننده در دستور كار قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه يكي ديگر از مسيرهاي دوچرخه اين منطقه در خيابان ساكت اصفهاني به طول يك هزار و 200 متر به صورت درجه يك دو طرفه با جدا كننده خواهد بود، اظهار مي‌كند: احداث مسير دوچرخه در خيابان هسا به صورت مسيري درجه يك دو طرفه با جدا كننده همچنين مسير دوچرخه در خيابان مولوي به صورت درجه سه با خط‌كشي در پياده رو يا سمت چپ لاين پارك اجرايي مي‌شود.

مدير منطقه هفت شهرداري اصفهان ادامه مي‌دهد: اجراي مسير درجه سه دوچرخه با خط كشي در پياده‌رو يا سمت چپ لاين پارك در خيابان‌هاي شاهد، آل محمد، سردار كمالي، نخل، خردمند، فرزانگان، غرضي و گلستان اجرا خواهد شد.

اهتمام جدي براي ايجاد مسيري ويژه دوچرخه‌ها

«محمد كيهاني» مدير منطقه هشت شهرداري اصفهان مي‌گويد: امسال در اين منطقه مسيرهاي دوچرخه در خيابان بهارستان حدفاصل خيابان‌هاي امام خميني (ره) و كاوه به طول شش هزار و 800 متر، خيابان آيت الله صادقي حدفاصل خيابان رباط و بزرگراه شهيد رداني پور به طول يك‌هزار و 400 متر، خيابان نوبهار حدفاصل خيابان‌هاي بهارستان و گلخانه به طول دو هزار و 600 متر، خيابان سپاه حدفاصل ميدان پنج طبقه تا خيابان رزمندگان به طول يك‌هزار و 200 متر، خيابان نوبهار حدفاصل ميدان نگهباني تا فلكه نوبهار به طول 350 متر و در خيابان باهنر (مسير ويژه اتوبوس دو طرف) به طول يك هزار و 800 متر ايجاد مي‌شود.

وي تصريح مي‌كند: براي اجراي اين مسيرهاي دوچرخه اعتباري افزون بر 31 ميليارد و 37 هزار ميليون ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدير منطقه هشت شهرداري اصفهان تاكيد مي‌كند: براي آنكه احداث مسيرهاي دوچرخه‌سواري از سوي شهرداري با استقبال بيشتر مردم رو به رو شود، همزمان با توسعه مسيرها بايد در موضوع فرهنگ‌سازي استفاده از اين وسيله حمل‌ونقل پاك در بين شهروندان  اقدامات اساسي بشود.

فراهم كردن زيرساخت‌ها براي ركاب زدن شهروندان

«عليرضا رفيعي» مدير منطقه 9 شهرداري اصفهان با بيان اينكه براي اجراي مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري در اين منطقه 22 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است، مي‌گويد: مسير 20 كيلومتري در خيابان‌هاي كهندژ، قدس، بهشت، نبوي‌منش، آتشگاه و ميرزا طاهر اجرايي مي‌شود.

وي با بيان اينكه مسير دوچرخه در كندرو بزرگراه شهيد خرازي نيز اجرا خواهد شد، مي‌افزايد: پيوستگي و ممتد بودن مسير حركت دوچرخه و فراهم ساختن زيرساخت‌هاي آن بسيار داراي اهميت بوده و مورد توجه مديران شهري است.

مدير منطقه 9 شهرداري اصفهان تصريح مي‌كند: ايجاد زيرساخت‌ها و احداث مسير ويژه دوچرخه، همچنين پديدار ساختن شرايط مطلوب در محدوده‌هاي در نظر گرفته شده براي ايجاد حلقه بزرگ دوچرخه‌سواري در شهر با توجه به توسعه شهر و افزايش جمعيت ساكن در آن بسيار حائز اهميت است.

دوچرخه‌سواري ضرورتي براي توسعه پايدار شهرها

«حميد شهبازي» مدير منطقه 10 شهرداري اصفهان اظهار مي‌كند: با توجه به ضرورت توسعه پايدار و اهميت روزافزون آن در مسائل شهري، امروزه در شهرهاي مختلف دنيا، دوچرخه به عنوان وسيله نقليه اصلي و پايدار جا به جايي در كنار پياده روي، روز به روز مورد توجه بيشتري قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه مزاياي منحصر به فرد دوچرخه به عنوان يك وسيله حمل و نقل شهري، امروزه در بسياري از شهرهاي دنيا شناخته شده است، تاكيد مي‌كند: اين وسيله نقليه سالم، مفيد و با صرفه در سفرهاي كوتاه و متوسط شهري به عنوان يك جايگزين براي اتومبيل سواري مطرح شده است.

وي از ايجاد شش كيلومتر مسير دوچرخه در سطح منطقه 10 خبر داده و تصريح مي‌كند: اولويت اجراي اين مسيرها در خيابان‌هاي پروين و دشتستان است كه براي اجراي آن 60 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

ايجاد مسيرهاي دوچرخه در خيابان‌هاي ليمجير و ابوذر

«حميد اشرفي» مدير منطقه 11 شهرداري اصفهان با بيان اينكه براي منطقه 12 كيلومتر مسير دوچرخه در نظر گرفته شده و در دو فاز اجرا مي‌شود، اظهار مي‌كند: در فاز نخست مسيرهاي دوچرخه در خيابان‌هاي ليمجير و ابوذر ايجاد خواهد شد.

وي با بيان اينكه در فاز دوم، خيابان‌هاي آيت الله اشرفي اصفهاني و امام رضا (ع) داراي مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري مي‎‌شود، تصريح مي‌كند: 50 درصد مسيرها به صورت دو طرفه و 50 درصد به صورت يك‌طرفه خواهد بود.

مدير منطقه 11 شهرداري اصفهان مي‌افزايد: براي ايجاد مسيرهاي دوچرخه سواري در اين منطقه بالغ بر دو ميليارد و 800 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بهره‌مندي شهرك نگين از مسير ويژه دوچرخه‌سواري

«علي باقري» مدير منطقه 12 شهرداري اصفهان با بيان اينكه يك هزار و 60 متر مسير دوچرخه سواري در اين منطقه اجرا مي‌شود، اظهار مي‌كند: مسير مورد نظر براي اجرا در شهرك نگين طراحي شده است.

وي تصريح مي‌كند: مسير دوچرخه‌سواري منطقه 12 از خيابان ميدان مادر و خيابان علم الهدي تا خيابان دانش و ميدان نگين اجرايي مي‌شود.

مدير منطقه 12 شهرداري اصفهان خاطرنشان مي‌كند: با توجه به ضرورت توسعه پايدار و اهميت روز افزون آن در مسائل شهري، امروزه در شهرهاي مختلف دنيا، دوچرخه به عنوان وسيله نقليه اصلي و پايدار جا به جايي در كنار پياده‌روي مورد توجه قرار مي‌گيرد؛ اين امر از آنجا اهميت بيشتري مي‌يابد كه حفظ محيط زيست، منابع طبيعي و انرژي كه از اركان مهم توسعه پايدار هستند به شدت تحت تأثير حمل و نقل شهري قرار دارد.

ايجاد 20 كيلومتر مسير دوچرخه‌سواري در منطقه 13

«محمد شرفا» مدير منطقه 13 شهرداري اصفهان از ايجاد 20 كيلومتر مسير دوچرخه‌سواري در اين منطقه خبر مي‌دهد و مي‌گويد: با توجه به اينكه اصفهان شهري است كه در بسياري از روزهاي سال با آلودگي هوا مواجه است، بايد فرهنگ دوچرخه سواري و استفاده از حمل و نقل پاك را در ميان مردم بيش از پيش گسترش دهيم، از همين رو نياز دارد مسير ايمني براي دوچرخه سواران ايجاد شود.

وي مي‌افزايد: در راستاي ايجاد تحول 777 كيلومتري شهر اصفهان، 20ايجاد  كيلومتر مسير دوچرخه با هزينه 4 ميليارد تومان در منطقه 13 در دستور كار قرار گرفت.

مدير منطقه 13 شهرداري اصفهان تصريح مي‌كند: اين مسير ايمن كه از ميدان سهروردي تا خيابان‌هاي سهروردي، جانبازان و بانو علويه همايوني، ميدان 9 دي و خيابان كشاورزي ادامه دارد، لوپي است كه 20 كيلومتر را كامل مي‌كند و مردم مي‌توانند يك فضاي امني را براي دوچرخه سواري در منطقه 13 داشته باشند.

وي با بيان اينكه با برنامه‌ريزي‌هاي شده در حوزه ترافيك منطقه در سال‌جاري 10 كيلومتر اين مسير اجرا خواهد شد، ادامه مي‌دهد: در سال آينده نيز 10 كيلومتر ديگر تكميل خواهد شد.

شرفا با بيان اينكه عرض مسير حدود دو متر و طول هم 20 كيلومتر است، مي‌گويد: در قسمت‌هايي از مسير ممكن است با خط كشي جداسازي انجام شود، اما در اكثر طول مسير با يك جداكننده اين كار انجام مي‌شود و اميدوارم با همت شهرداري و استقبال مردم بتوانيم فرهنگ دوچرخه‌سواري را در منطقه 13 و در شهر اصفهان گسترش دهيم و سهمي در كاهش آلودگي كلانشهر اصفهان داشته باشيم.

اجراي مسيرهاي دوچرخه منطقه 14 در دو فاز

به گفته «علي شمسي» مدير منطقه 14 شهرداري اصفهان، در اين منطقه مسيرهاي دوچرخه سواري در دو فاز طراحي شده كه فاز نخست آن در سال‌جاري و فاز دوم در سال آينده افتتاح خواهد شد.

وي مي‌افزايد: فاز نخست مسير ويژه دوچرخه سواري در منطقه 14 به طول شش كيلومتر در خيابان‌هاي ابوريحان، فلاطوري و ايمان اجرايي خواهد شد.

مدير منطقه 14 شهرداري اصفهان تصريح مي‌كند: سال آينده فاز دو اين مسيرها به طول حدود شش تا هشت كيلومتر در خيابان‌هاي آل‌ياسين، آل بويه، بعثت و گلستان و اتوبان چمران ايجاد خواهد شد.

وي مي‌گويد: در مجموع براي اجراي دو فاز مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري در منطقه 14 اعتباري بالغ بر 3.5 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

اجراي 50 كيلومتر مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري در منطقه 15

«مسعود قاسمي» مدير منطقه 15 شهرداري اصفهان از اجراي 50 كيلومتر مسيرهاي ويژه دوچرخه در منطقه 15 خبر مي‌دهد و تصريح مي‌كند: امروزه استفاده از دوچرخه به عنوان يك وسيله حمل و نقل عمومي، موضوعي است كه در كشورهاي پيشرفته مورد توجه قرار گرفته است و در كشور ما نبود زيرساخت‌هاي مناسب و مطمئن براي آن، عاملي است كه موجب شده تا استقبال چنداني از اين شيوه حمل و نقل صورت نگيرد.

وي با بيان اينكه رشد روز افزون شهر نشيني، جمعيت شهري و به تبع آن رشد عبور و مرور و رفت و آمدهاي ساكنان شهر با وسايل نقليه موتوري، مشكلات بسياري را در سيستم حمل و نقل ايجاد كرده است كه براي كاهش معضلات ترافيك، حمل و نقل و آلودگي هوا، برنامه‌ها و طرح‌هاي متنوعي از سوي مديران شهري اجرا مي‌شود، مي‌گويد: يكي از برنامه‌هايي كه با اجراي عملي و صحيح آن مي‌توان تا حد قابل توجهي آرامش را به سيستم حمل و نقل و عبور و مرور شهري باز گرداند، توسعه حمل و نقل انسان گرا و فراهم نمودن امكانات و شرايط مناسب از جمله ايجاد مسيرهاي مخصوص دوچرخه سواري است.

مدير منطقه 15 شهرداري اصفهان ادامه مي‌دهد: در اين راستا و با توجه به ابلاغ شهردار اصفهان مبني بر احداث مسير ويژه دوچرخه و همچنين ابلاغ طرح فاز صفر مسير و تعيين معابر جهت احداث مسير ويژه از طرف معاونت حمل و نقل و ترافيك اين منطقه، ارزيابي جزئيات اجراي مسير ويژه در معابر سطح منطقه و برآورد هزينه احداث كه مبلغي حدود هفت ميليارد و 600 ميليون تومان است، براي پيگيري تأمين اعتبار انجام شده است.

وي خاطرنشان مي‌كند: اين منطقه نسبت به مكاتبه با شركت مهندسان نيك‌انديش جهت احداث مسير ويژه دوچرخه در خيابان جي به عنوان فاز اول احداث اقدام كرده و تا پايان سال‌جاري اين منطقه براي اجراي 30 درصدي اين پروژه در معابر تعيين شده، برنامه‌ريزي و اقدام  كرده است.

قاسمي اظهار مي‌كند: مسيرهاي ويژه به دو صورت جدا كننده‌هاي فيزيكي با جداول بتني و جداكننده‌هاي غير فيزيكي با خط كشي اجرا خواهد شد و متراژ كل مسيرهاي ويژه در سطح اين منطقه به طول 50 كيلومتر و شامل 40 كيلومتر جدا كننده فيزيكي و 10 كيلومتر جداكننده غير فيزيكي برآورد شده است.

تمامی حقوق متعلق به این سایت برای معاونت حمل و نقل و ترافیک محفوظ می باشد | info@isfahan.ir
۱۴۰۰/۴/۳